Rolvsøy 007_150x113

17. mai på Rolvsøya

Det var ekstra stor stemning i toget på Gunnarnes på 17. mai. Det var det største toget på lang tid, ca 40 stykker.Toget startet klokken 12, og det ble blant annet lagt ned blomst på minnebautaen for de falne under krigen.

Toget startet klokken 12 fra Gunnarnes skole. Det var 40 stykker som stilte opp i det fine været. Først gikk toget til kirka. Der ble det lagt ned blomst på minnebautaen for de falne under krigen. Det var Astrid Pedersen som la ned buketten.

Det var ikke musikk i toget, men til gjengjeld så sang alle av full hals, deriblant Gunnarnessangen, som er diktet av Gunnveig Olsen fra Havøysund. Hun var lærer på Rolvsøya på 40-tallet.

Etter toget samlet alle seg på skolen. Der ble det servert middag og kaffe. Det var leker for barn og for voksne. Lynloddsalget gikk raskt unna. En av de mest etterspurte gevinstene var en elektrisk vinopptaker som flere ville ha. Den ble  vunnet av Mette Olsen.

Liv Jensen har tatt flere bilder fra feiringen. De kan du se på bildegalleriet.

Rolvsøy 008_600x450
Astrid Pedersen la ned bukett ved minnebautaen ved kirka.