Oddvar og Ingrid_150x113

19-åringen Ingrid i kommunestyret

Måsøy kommunestyrets yngste representant er 19-åringen Ingrid Majala. Bestefaren Oddvar var tilstede på barnebarnets første kommunestyremøte. Det eneste rådet han har gitt meg, er at jeg må lese alle papirene, kan Ingrid fortelle.

Det var en tydelig spent 19-åring som kom inn i kommunestyresalen for å være med på sitt første kommunestyremøte. Ingrid Majala ble valgt inn som fast representant på Arbeiderpartiets liste ved valget nå i høst.

-Det er kjempeinteressant å være med i politikken og i kommunestyret. Det skjer  så mye i Måsøy. Dette forteller hun på spørsmålet om hva hun synes å være med i det politiske arbeidet i Måsøy.

Ordfører Ingalill Olsen bruker klubba flittig på ordførerplassen, og sakene går fort unna for å få valgt nye representanter til råd og utvalg.

-Jeg har litt problemer med å følge med, sier Ingrid, det går fort unna. -Jeg får litt hjelp fra dem som sitter ved siden av meg, så jeg klarer meg bra.

Bestefaren til Ingrid heter Oddvar Majala. Han har representert Måsøy på Stortinget. Interessen for politikken er fortsatt tilstede, og han fulgte interessert med som tilhører på det konstituerende møtet.

-Bestefar og jeg har hatt mange fine politiske diskusjoner, så på den måten hjelper han meg, forteller Ingrid på spørsmålet om bestefar er her for å hjelpe til. -Det eneste rådet han har gitt meg, er at jeg må være nøye med å lese alle politiske dokumenter.

Oddvar og Ingrid_650x488
Ingrid Majala studerer kommunestyrepapirene. Bestefar Oddvar stikker som snarest bortom for å si lykke til.