50 år med rådhusnøkkelen

Ansten Mathisen begynte på kommunekassa i Måsøy 17. februar 1956. Nesten på dagen 50 år etter leverte han nøkkelen til rådhuset tilbake til ordføreren.
Ansten Mathisen begynte som bokholder pÃ¥ kommunekassa 17. februar 1956. Der var han i nesten ti Ã¥r. Etter det har han hatt sin arbeidsplass pÃ¥ formannskapskontoret, det meste av tida som formannskapssekretær. Fra 1985  var han sosialsjef i mange Ã¥r. Han gikk av med pensjon 1. juli 1998 etter 42 Ã¥r med ordinært ansettelsesforhold i MÃ¥søy kommune.

Fra samme dag ble han ansatt som sekretær for forliksrÃ¥det. Denne funksjonen er fra 1. januar 2006 overført til lensmannskontoret. Med noe etterarbeid  pÃ¥ nyÃ¥ret, kunne han fredag 24. februar 2006 levere nøkkelen tilbake - nesten pÃ¥ dagen 50 Ã¥r etter at han fikk utlevert sin første nøkkel til rÃ¥dhuset.

Mathisen nøkkeloverlevering