60 møtte samferdselsministeren

60 frammøtte på Arctic View kunne høre samferdselsminister Liv Signe Navarsete (SP) fortelle at hun har stor tro på turistvegprosjektet og at hun vil følge prosjektet spesielt godt opp.
Navarsete hadde først møte med Måsøy kommune da hun ankom Havøysund tirsdag ettermiddag. Senere på kvelden var det folkemøte på Arctic View. Mange saker ble tatt opp, også saker som ikke direkte tilhørte hennes departement. Størst fokus var det nok på oljeberedskap i forbindelse med utbyggingen av Goliatfeltet. Måsøy kommune ligger svært kritisk til dersom et uhell først skulle være ute. Ingøy ble spesielt nevnt. Samferdselsministerens snakket glødende om turistvegprosjektet og de mulighetene det gir for kommunen og næringslivet. På spørsmål om turistvegen kunne fortsette til Ingøy og Rolvsøy, altså at RV 889 fortsetter til disse to øyene, svarte hun ikke direkte på, men hun ville vurdere det nærmere. Ministeren kunne love flere penger til rassikring av veier. Måsøy kommune har dermed et håp om at noen av disse midlene vil brukes langs RV 889. Andre saker som ble tatt opp var blant annet helårsvei, mudring, kortbanenettet i nord, Avinors organisering, posten, og hurtigruta.
DSC00151_550x413
Leder i Måsøy Senterparti, Thorleif Hanssen, benyttet anledningen til å gi SP-ministeren en gave.