Simon Amundsen_150x113

83 skicupdeltakere

- Dette har jeg gledet meg til, fortalte startnummer 1 Simon Amundsen på startstreken i årets første skicup. Havøysund skiklubb fristet både med gratis ryggsekk og bøff til alle som meldte seg på. Været viste seg fra sin beste side. Det var 6-7 kuldegrader og ingen vind.
Simon Amundsen_150x113

Presis klokken 18.00 på onsdag startet den første av i alt 83 deltakere i vinterens første skicup. Det var et nydelig vær – blankstilla og 6-7 kuldegrader. Det var lite sne i området, men det var akkurat nok til å få en kort løype.

Startnummer 1 hadde stått lenge ved startstreken. Sikkert tretti minutter kunne han fortelle.

- Dette har jeg gledet meg til lenge, fortalte Simon Amundsen som startet som nummer 1.

I sekretariatet var det hektisk før start, men de to som satt ved bordet var i godt humør. Det var tydelig at det var mange som hadde meldt seg på.

- Dette går over all forventning. Tenk det er 83 påmeldte, smilte Nils Aksel Giæver og Arvid Mathisen i sekretariatet.

Det ble en trivelig onsdagskveld rundt og i Skibua til Havøysund skiklubb, men det er ikke noe nytt. Det er alltid stor stemning når skiklubben i Havøysund arrangerer sin årlige skicup. I alt skal det gjennomføres syv renn, men du trenger ikke være med på alle for å få premie. I år var det fine gaver til de som meldte seg på. Det ble ryggsekk og bøff til alle. I tillegg spanderte skiklubben gratis vafler. Det virket som om det var hele styret i skiklubben som arrangerte denne første cup’en. Senere må foreldrene ta sin tørn.

Vanligvis øker antall deltakere utover vinteren. Tro om det blir over 100 stykker på en av cup’ene.

Sekretariatet_650x488
Det var hektisk i sekretariatet for å få registrert alle som skulle starte.
Vaffelsalg_650x488
Vaffelsalget gjøres klart. Det ble stekt godt over 100 vafler.
Viktir er starter_650x488
Viktor var en av starterne. Her sjekker han klokka.
Simon Amundsen_650x488
Simon Amundsen var den første startende i skicupen i 2008.
Pappa hjelper til_650x488
Det er godt at pappa hjelper til med å få nummeret på.
Trangt i målområdet_650x488
Det var til tider svært trangt om plassen i startområdet.
Bjørn Harald Olsen_650x488
Speaker Bjørn Harald Olsen hadde orden i papirene og han klarte nesten å få med seg alle navnene på de som kom over mål.
Sigve LArsen nr
Sigve Larsen var den første som kom til mål. Han fikk seg en velfortjent vaffel.
Skicup 018_650x488
Inne i Skibua ble det lange køer.